Choroba Leśniowskiego-Crohna a antykoncepcja hormonalna

Witam! Biorę tabletki antykoncepcyjne od 7 dni, czytając ulotkę i jest napisane, żeby zachować szczególną ostrożność przy mojej chorobie Leśniowskiego-Crohna i nie wiem co to oznacza? Czy jest możliwe, że tabletki się nie wchłaniają? Pierwszy raz biorę tabletki, a lekarz się nie pytała, czy na coś choruję. Dzisiaj uprawiałam seks z chłopakiem bez zabezpieczenia i nie wiem czy było to bezpieczne. Proszę o radę.

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Witam! Opinie na temat wpływu antykoncepcji hormonalnej na przebieg choroby Leśniowskiego-Crohna są rozbieżne. Niektóre ośrodki informują o podwyższonym ryzyku zaostrzeń choroby w czasie przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych, podczas gdy inne nie potwierdzają tych doniesień. Drugą istotną kwestią są nawracające biegunki, będące najczęstszym objawem niezapalnych chorób jelit, które mogą prowadzić do zaburzeń wchłaniania i tym samym obniżenia skuteczności preparatu. Na podstawie Pani opisu nie można udzielić rzetelnej informacji na temat skuteczności preparatu. W obecnej sytuacji powinna Pani skonsultować się ze swoim gastroenterologiem, który ma pełen pogląd na Pani stan kliniczny i ma możliwość oceny wchłaniania oraz skuteczności tabletek antykoncepcyjnych. Może Pani również rozważyć stosowanie antykoncepcji hormonalnej w postaci plastrów, ewentualnie zastrzyków. Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty