Co muszę zrobić z tą zmianą na brzuchu?

Witam ok 2 lat temu byłam u dermatologa sprawdzić znamię na brzuchu, okazało się, że to łagodny naczyniak. Pokazałam dermatologowi też łuszczącą się plamkę na brzuchu, ale nie było żadnych naczyń krwionośnych i nie budziła najmniejszego niepokoju. Plamka była sucha i czasem sie łuszczyła, niecały rok później zaszłam w ciąże i została tylko różowa gładka plamka, przestała się łuszczyć jedynie sie rozciągnęła troszkę. Po porodzie jak brzuch wrócił do siebie około 2 miesiące znów zaczęła się delikatnie łuszczyć. Udałam się do dermatologa. Lekarka powiedziała że zmiana nie budzi niepokoju, jedynie niepokój budzi czas w jakim się utrzymuje (ok 2 lat). Dostałam maść pimafucort (karmię piersią) i że jak nie pomoże to trzeba usunąć bo być może jest to choroba bowena. Masc nie pomogła, w pierwszej porani dostałam termin za miesiąc (u chirurga) a w drugiej (u chirurga onkologa) pani doktor potwierdziła że możliwe ze jest to choroba bowena, ale najlepiej taką zmianę wyciąć po urlopie (za miesiąc i 10 dni) żeby nie opalać blizny, a zabiegu pilnie nie trzeba wykonywać. Zapytałam czy to na pewno nie jest nic jeszcze gorszego, to pani doktor stwierdziła ze nie i ze nie wiadomo czy jest to nawet choroba bowena. Czy rzeczywiscie nie należy tego wyciąć jak najprędzej?
KOBIETA, 35 LAT 6 miesięcy temu

Opryszczka narządów płciowych u kobiet w ciąży

Dzień dobry, opisany przez Panią przypadek polecałabym skonsultować z lekarzem specjalistą. W trakcie wizyty na żywo będzie on w stanie jasno określić podłoże i przyczynę występowania opisanych zmian i przypadłości. Korzystne jest wykonanie badań krwi, które zaleci lekarz, lub można je wykonać na własną rękę. Często dopiero badanie histopatologiczne lub dermatoskopia pozwolą jasno zdefiniować problem. Kolejny krokiem jest przemyślane dobranie leczenia, biorąc pod uwagę już zażywane leki i historię chorób. Proces terapii może być krótko lub długotrwały, a jego powodzenie zależy od wielu czynników. Proszę nie zapominać o roli pielęgnacji skóry i jej przydatków, wydaje się ona tylko dodatkiem, a bardzo często pozwala zminimalizować następstwa chorób dermatologicznych. Gorąco życzę powodzenia na drodze leczenia i mam nadzieję, że wszystko odbędzie się całkowicie bezproblemowo.

Serdecznie pozdrawiam

Życzę miłego dnia

Specjalista Medycyny Estetycznej, Dermatolog, dr Izabela Lenartowicz

http://lenartowiczclinic.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty