Zapytaj lekarza

7 3 6 , 8 2 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy błonnik mógł obniżyć skuteczność pierwszej tabletki antykoncepcyjnej?

Witam. Mam pewien problem, a mianowicie: moją pierwszą tabletkę antykoncepcyjną w życiu przyjęłam wczoraj (w 3. dniu cyklu), ale jakieś 30 min przed tym połknęłam 3 tabletki błonnika z CLA. Zastanawiam się teraz, czy ten błonnik nie wpłynął jakoś na wchłonienie się tej tabletki. Jak mam teraz kontynuować branie tabletek? I czy będę chroniona cały czas (nawet podczas 7-dniowej przerwy)?
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Lek. Jacek Ławnicki
82 poziom zaufania

Witam!
W przypadku rozpoczęcia stosowania antykoncepcji w trzecim dniu cyklu należy stosować dodatkowe zabezpieczenie przez 7 dni. Po tym czasie powinna być Pani w pełni zabezpieczona. W razie wątpliwości proszę udać się na wizytę do specjalisty ginekologa.

Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, stażysta w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Lublinie
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy