Czy między tymi lekami zachodzi jakaś interakcja?

Mam 27 lat, stosuję od roku walsartan 80mg na nadciśnienie. Przed rozpoczęciem leczenia dostałem captopril 12,5mg od jednego kardiologa i powiedział, żebym stosował tylko doraźnie, bo nie mam nadciśnienia, jednak później zdecydowałem się na stałe leczenie bo trudno jest zmienić tryb życia z siedzącego na aktywny itp. Od tamtego czasu ciśnienie jest unormowane (125/70), jednak ostatnio zdarzają się skoki do 140/80 i moje pytanie: czy mogę stosować doraźnie captopril 12,5mg jeżeli przyjmuję walsartan 80mg? Czy zachodzi jakaś negatywna interakcja między tymi dwoma lekami?
MĘŻCZYZNA, 27 LAT 2 miesiące temu

Jak wygląda farmakologiczne leczenie nadciśnienia tętniczego?

Prognozy podają, iż w 2025 roku na całym świecie, 1,5 miliarda osób będzie chorować na nadciśnienie tętnicze. W przypadku wystąpienia tej dolegliwości, można poddać się leczeniu farmakologicznemu, o czym opowiada dr Piotr Gryglas, kardiolog.

Ciśnienie 140/80 szczególnie w czasie wysiłku, ale również w czasie zdenerwowania nie jest niczym szczególnym. Nie wymaga to dodatkowego postępowania i niewskazane jest w takiej sytuacji dodatkowe dobieranie leków. Nawet pojedyncze wahnięcie bez wysiłku lub emocji nie wymagają stosowania dodatkowych leków. Zwykle nie kojarzy się też w stałym leczeniu brokerów receptora angiotensyny II jakim jest Walsartan z inhibitorami enzymu konwertującego angiotensynę I do angiotensyny II jakim jest Captopril.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty