Czy mogę dziś bezpiecznie napić się piwa?

Dzien dobry. Jest 14 sierpnia, godz. 17. Brałam setaloft 150mg,jednak stopniowo go odstawiałam. Codziennie brałam lek rano godzina 7-8. Wczoraj i dziś nie brałam już tabletki. Czy mogę dziś bezpiecznie napić się np. dwóch 5% piw?
KOBIETA, 22 LAT około miesiąca temu

Antybiotyk

W dzisiejszych czasach antybiotyki co raz częściej stają się lekami doraźnymi, tracąc przez to swe pierwotne zastosowanie. My zaś uodporniamy się na nie, a dzieci tracą swą odporność. Kiedy więc stosować antybiotykoterapię? Na to pytanie odpowiada prof. Adama Jankowskiego.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

Setaloft to lek przeciwdepresyjny należący do grupy SSRI (selektywnych inhibitorów zwrotnego wychwytu serotoniny). Tego typu leki należy odstawiać stopniowo ze względu na ryzyko nasilenia działań niepożądanych. Postąpiła więc Pani prawidłowo.

Podczas kuracji lekiem nie należy spożywać alkoholu. Po odstawieniu leków psychotropowych najczęściej zaleca się kilkudniową abstynencję, choć wiele zależy od konkretnego przypadku. Warto więc byłoby skonsultować się w tej sprawie z lekarzem znających Pańską historię.

Proszę być ostrożnym, gdyż spożywanie alkoholu, nawet po zakończonej kuracji, może doprowadzić do powrotu stanów sprzed leczenia. Wówczas zaleca się całkowitą abstynencję. Warto więc obserwować swój organizm nawet po niewielkiej dawce alkoholu.

Podobne pytania znajdzie Pani poniżej: https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/ile-po-odstawieniu-lekow-z-grupy-ssri-mozna-zaczac-pic-alkohol, https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/kiedy-moge-napic-sie-alkoholu-po-odstawieniu-lekow.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty