Czy mogłam zajść w ciążę podczas stosowania antybiotyku?

Witam ,biorę tabletki aidee już 9 miesięcy. W sobotę wzięłam ostatnia na przerwę na okres w poniedziałek wzięłam pierwszą tabletkę antybiotyku na zatoki ,we wtorek dostałam okres . Mówiłam lekarce rodzinnej że biorę antykoncepcję powiedziała że nie ma przeciwwskazań. W czasie przerwy uprawiałam seks dwa razy do końca . Czy mogłam zajść w ciążę ? Czytałam że jednak antybiotyk osłabia działanie antykoncepcji . W niedzielę zaczęłam kolejne opakowanie tabletek antykoncepcyjnych.
KOBIETA, 35 LAT około miesiąca temu
Redakcja abcZdrowie
98 poziom zaufania

Witam serdecznie,

niestety nie podała Pani nazwy antybiotyku, więc ciężko nam odnieść się do tego, czy wchodzi on w interakcje z tabletkami antykoncepcyjnymi. Wielu specjalistów uważa, że wszelka antybiotykoterapia może obniżać skuteczność doustnej antykoncepcji hormonalnej.

Z tego powodu zalecają oni stosowanie dodatkowego zabezpieczenia przez cały okres przyjmowania antybiotyku oraz siedem dni po zakończeniu kuracji. Proszę zatem stosować prezerwatywy. Aby stwierdzić, czy nie doszło do zapłodnienia, należałoby wykonać test ciążowy po 14 dniach od niezabezpieczonego stosunku.

Inne pytania z tej tematyki można znaleźć tutaj:

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/antykoncepcja-hormonalna-a-antybiotyk-augmentin,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/skutecznosc-antykoncepcji-podczas-stosowania-antybiotyku,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/antybiotyk-dalacin-c-a-antykoncepcja-naraya-plus.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty