Zapytaj lekarza

7 3 6 , 4 5 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Depresja a lekarstwa

Witam, jestem 34-letnią kobietą, od jakiegoś miesiąca mam dziwne stany lękowe, do tego dochodzi kołatanie serca i drżenie od karku po sam czubek głowy... po jednym z ataków znalazłam się na pogotowiu, gdzie lekarz oznajmił mi, że mogę mieć depresję. Przyczyna może tkwić w lekach, które biorę od 10 lat ze względu na chorobę zwaną kolagenoza. Lek, który biorę nazywa się Metypred, dawka przy mojej wadze 80 kg jest 32 mg. Dodam jeszcze, że w lutym miałam wypadek i miałam dwa strzaskane kolana i ranę na piszczelu, gdzie po pewnym czasie zrobiło mi się owrzodzenie i dlatego muszę brać takie dawki sterydu, ponieważ nie goi się. Jestem pod kontrolą dermatologa, ale... proszę o więcej informacji na temat depresji... pozdrawiam.

KOBIETA ponad rok temu

Dziecko autystyczne w przedszkolu

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu? Obejrzyj film i dowiedz się więcej o przebywaniu dziecka autystycznego w przedszkolu.

Szanowna Pani

Zanim będzemy zastanawiać się, czy dolegliwości mogą mieć związek z przyjmowaniem leku, należy wpierw udać się do psychiatry i ustalić, jaki charakter mają opisane objawy. Z opisu wynika bowiem, że może pani cierpieć na nerwicę depresyjną lub zaburzenie lękowe, nie podaje Pani natomiast danych  przemawiających za depresją. Zdecydowanie konieczna w tym przypadku jest niezwłoczna wizyta w Poradni Zdrowia Psychicznego. Dopiero zebranie dokładnego wywiadu chorobowego i osobiste zbadanie może naświetlić sprawę, zdecydować o rozpoznaniu i dalszym postępowaniu. Pozdrawiam serdecznie

Psychiatra w oddziale chorób afektywnych Instytutu Psychiatrii i Neurologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy