Zapytaj lekarza

1 , 0 3 4 , 2 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak zażywać leki na nadciśnienie?

Witam! Bardzo proszę o dodatkowe informację. Chodzi o mojego syna - 33 lata. Od ponad roku ma podwyższone ciśnienie, ale go nie leczył, bo jeden z lekarzy stwierdził, że to powód stresu i żeby spróbował się wyciszyć. Drugi lekarz przypisał mu lek CO P***, w którym wg syna jest bardzo dużo szkodliwych rzeczy. Ale kiedy ciśnienie skoczyło do 180/120 poszedł znowu do lekarza. Lekarz przypisał mu ten sam lek i od pięciu dni go bierze tj. bierze rano 5mg CO P***. Nie wypytał o nic więcej lekarza, a teraz ma znowu niepewności: 1. Czy ten lek należy brać na czczo przed śniadaniem, czy można zjeść śniadanie, a lek wziąć przed drugim śniadaniem? 2. Po ilu dniach lek ten powinien zadziałać? Bo jak na razie po 5 dniach brania leku ciśnienie oscyluje wokół 150/92/85. 3. Czy bez wiedzy lekarza może brać ziołowe leki na uspokojenie typu N*** czy S***? Bardzo proszę o informację.

MĘŻCZYZNA, 33 LAT ponad rok temu

Cukrzyca a nadciśnienie

Cukrzyca to poważna choroba, który wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. A jak ta choroba działa na ciśnienie? Obejrzyj film i dowiedz się tego.

Witam!
Przyczyną nadciśnienie może być także nadmierny stres emocjonalny, jednakże w przypadku tak młodego wieku warto jest wykluczyć wtórne pochodzenia nadciśnienia np. nerkowe, hormonalne. W tym celu należy wykonać serie badań laboratoryjnych i obrazowych, diagnostykę proponuję rozpocząć od lekarza rodzinnego (ważne jest zebranie dokładnego wywiadu oraz zbadanie fizykalne).
Wskazany lek powinien być brany rano, może być tuż po śniadaniu. Nie ma konieczności zażywania go na czczo. Co-p*** nie jest niebezpiecznym, czy szkodliwym lekiem, jest jednym z podstawowych leków w leczeniu nadciśnienia. Lek powinien zadziałać na 2-3 dzień od rozpoczęcia stosowania. Jeśli dominują takie wartości ciśnienia może być konieczne dołączenie kolejnego leku lub też stosowanie ziołowych preparatów uspokajających jeśli występuje silny związek z napięciem nerwowym. Takie preparaty mogą być stosowane w razie potrzeby, ale zawsze zgodnie z ulotką.
Proponuję skonsultować problem z lekarzem w celu wyjaśnienia ewentualnej przyczyny nadciśnienia oraz zoptymalizowania farmakoterapii. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy