Zapytaj lekarza

1 , 0 3 4 , 1 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jakie działanie ma Seroxat?

Witam byłam u psychiatry zapisał mi seroxat (paroxetine) na początek mam brac 5mg potem 10mg i może będę musiała wziasc do 20mg. Jak to jest czego mogę się spodziewać, naczytałam się dużo negatywnych opinii na temat tego leku. Nigdy nie brałam zasycha leków zapisanych przez psychiatrę oprócz diazepam (biorę diazepam). Jakie mogę mieć skutki? Czy musze brac lek czy mogę zwalczyć sama zespuł leku napadowego bez żadnego leku? Z góry dziękuje
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Rozpoznanie choroby afektywnej dwubiegunowej

Witam Panią
Zaburzenia lękowe, w tym ataki paniki,
nie tylko dezorganizują życie ale też przynoszą poczucie
niepewności i zagubienia, ograniczają niezależność,
hamują aktywność społeczną i utrudniają normalne funkcjonowanie
w społeczeństwie, zabierając tym samym radość życia.
Jednak środki farmakologiczne nie leczą ataków paniki
ani zaburzeń lękowych i nie rozwiązują problemów,
jedynie tłumią objawy.
Doraźnie, gdy choroba jest zaawansowana i chory nie jest w stanie
funkcjonować, konieczne jest stosowanie środków uspokajających,
obniżające napięcie czy antydepresantów o dodatkowym działaniu
tłumiącym lęk, które sprawiają, że lęki i inne dolegliwości stają się
łatwiejsze do zniesienia. Jest to jednak leczenie objawowe.
Aby skutecznie i bezpiecznie wyleczyć zaburzenia lękowe
i ataki paniki, należy dotrzeć do źródła problemu, czyli przyczyny Pani
Zachęcam Panią do podjęcia psychoterapii.
Podczas psychoterapii leczy się nie tylko objawy
choroby ale również dociera się do przyczyny
problemu i znajduje się sposób jego rozwiązania.
Gdyby chciała Pani porozmawiać ze mną o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0

Jeśli bierze Pani diazepam od dłuższego czasu, a objawy utrzymują się, to widocznie lekarz chciał znaleźć dla Pani inny lek, do tego bardziej bezpieczny, bo od diazepamu i innych leków z grupy tzw. benzodiazepin można łatwo się uzależnić. Nie powinno się ich brać dłużej niż 4-6 tygodni. Na pewno warto zastanowić się nad podjęciem psychoterapii a Seroxat traktować jako wspomaganie na początku psychoterapii, a później odstawić oczywiście w porozumieniu z lekarzem.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy