Zapytaj lekarza

7 4 0 , 6 6 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy to złe samopoczucie to skutek odstawienia leku?

Witam Brałam przez parę miesięcy Xanax 0,25mg Odstawiłam z dnia na dzień Czasmi wystarczyło poł tabletki, czasami 3 Trwało to kilka miesięcy Od 3 tygodni nie Biorę go w ogóle Od trzech tygodni mam tak silne ataki paniki, że nie idzie funkcjonowac Nudności Bóle brzucha Ale najgorsze są potworne zawroty głowy Od razu weszłam na escitil 10mg Minęły 3 tygodnie, a ja umieram ze strachu Escitil nic nie pomogł Nie czuje się ani troszkę lepiej Kiedy to minie ? Czy to skutek odstawienia xanaxu ? Bardzo proszę o pomoc Pozdrawiam
KOBIETA, 47 LAT ponad rok temu

Rozpoznanie nerwicy

Witam Panią,
Objawy, które Pani opisuje mogą być skutkiem odstawienia
leków, jednak powinny już ustępować.
Pani objawy wskazują raczej na nawrót zaburzeń lękowych.
Życie z zaburzeniami lękowymi i z atakami paniki to ciągły lęk,
udręka i nasilające się dolegliwości fizyczne, które jeszcze
bardziej potęgują ten paniczny lęk.
Nawet wtedy, gdy nie ma ataków paniki, to występuje lęk
przed atakami paniki, lęk przed lękiem.
Zaburzenia lękowe, w tym ataki paniki,
nie tylko dezorganizują życie ale też przynoszą poczucie
niepewności i zagubienia, ograniczają niezależność,
hamują aktywność społeczną i utrudniają normalne
funkcjonowanie w społeczeństwie, zabierając tym samym
całą radość życia.
Na zaburzenia lękowe i ataki paniki jest
tylko jeden sposób – należy je wyleczyć.
Wnioskuję, że zaburzenia lękowe dotychczas leczyła Pani
tylko środkami farmakologicznymi.
Jest to leczenie objawowe.
Leczenie farmakologiczne, tzn. środki uspokajające,
obniżające napięcie, czasem antydepresanty
o dodatkowym działaniu tłumiącym lęk sprawiają,
że lęki i inne dolegliwości stają się łatwiejsze
do zniesienia, ale nie leczą choroby.
Warto więc zastanowić się też nad wprowadzeniem
psychoterapii w proces leczenia.
Aby skutecznie i bezpiecznie wyleczyć ataki paniki,
i zaburzenia lękowe, należy dotrzeć do źródła
problemu i na tej podstawie opracować właściwą metodę terapii.
Dlatego zachęcam Panią do podjęcia psychoterapii.
Terapeuta pomoże Pani uporać się zarówno z objawami
jak i przyczynami zaburzeń lękowych i ataków paniki
oraz ich konsekwencjami, dzięki czemu odzyska Pani spokój,
równowagę wewnętrzną i radość życia.
Gdyby chciała Pana porozmawiać ze mną o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie,

Hanna Markiewicz,
psycholog,
e-mail: psycholog24x@gmail.com
tel. 505 075 298,
http://psycholog24online.pl

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy