Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 6 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Krwawienie po łyżeczkowaniu macicy

Witam. Jestem 3 dni po łyżeczkowaniu macicy, trochę krwawię i pobolewa brzuch, zażywam biseptol2x1 tabletce, jak długo jeszcze mogę krwawić. Powodem łyżeczkowania macicy były krwawienia w środku cyklu i nie tylko, mam 46 lat ,wynik odbiorę za 2,5 tygodnia, trochę się boję, czy to wina zmian hormonalnych, a może to objawy przed nadchodzącą menopauzą, niestety nie mogę brać hormonów w tabletkach, gdyby przepisal lekarz hormony to może w plastrach. Pozdrawiam. Dorota
KOBIETA, 46 LAT ponad rok temu

Nieregularne miesiączki

Witam serdecznie. Jeżeli chodzi o przyczynę to jedno wynika z drugiego. Rozumiem przez to, że menopauza wynika z wahań hormonalnych a te dodatkowo mogą wpływać właśnie na wystąpienie krwawienia. Mówiąc o możliwym krwawieniu może ono występować do 7-10 dni po zabiegu.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
Lek. Piotr Wajda Ginekolog, Krosno
87 poziom zaufania

Tak jak wspomniane było wyżej krwawienia ( raczej plamienia - nie powinny być obfite )po każdym zabiegu wyłyżeczkowania jamy macicy mogą trwać do ok 10 dni.
Jeśli wynik badania HP będzie prawidłowy i zostaną wykluczone inne przyczyny krawień np mięśniaki zniekształcające jame macicy proponowałbym zastanowić sie nad założeniem hormonalnej wkładki domacicznej której działanie jest tylko miejscowe ( hormon praktycznie nie wchłania sie do organizmu a dawka dobowa jest 20 x mniejsza niż w plastrze) .Wkładka ta czyli mirena doskanale hamuje obfite miesiączki i wszelkiego rodzaju krwawienia z jamy macicy.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy