Możliwość ciąży po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych

Witam. Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. 13 listopada skończyłam opakowanie tabletek antykoncepcyjnych. 17 listopada pojawiło się krwawienie z odstawienia. 21 listopada powinnam rozpocząć kolejne opakowanie tabletek, ale nie rozpoczęłam go, ponieważ lekarz zalecił odstawienie tabletek antykoncepcyjnych ze względu na stan zdrowia. 27 listopada był stosunek z użyciem prezerwatywy, czy w takiej sytuacji istnieje jakiekolwiek ryzyko ciąży? Czy powinnam się obawiać i zrobić test ciążowy dla pewności? Chciałabym również zapytać, kiedy ewentualnie może pojawić się miesiączka? I kiedy owulacja w cyklach? Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź.

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie.

Po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych owulacja pojawia się zazwyczaj z opóźnieniem około 10-14 dni. Zatem pierwsza miesiączka po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych (czyli drugie krwawienie bo pierwsze nie jest miesiączka tylko krwawieniem z odstawienia) również może się pojawić z 10-14 dniowym opóźnieniem.

Zaburzenia miesiączkowe po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych mogą się utrzymywać nawet do pół roku.

Test ciążowy najlepiej wykonać po upływie około 2 tygodni od stosunku. W przypadku wyniku negatywnego celem potwierdzenia należy go powtórzyć za tydzień.

Pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty