Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 5 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nadwaga u 7-latki a brak aktywnego trybu życia

Dzień dobry mam córkę która ma 7,5 lat ma straszną nadwagę , jej tryb życia to szkoła 5 godzin dziennie a potem komputer i jedzenie szukam ziół które pomogą jej wrócić do wagi .
KOBIETA, 40 LAT ponad rok temu

Fakty o zdrowiu - Oburęczne dzieci bardziej nadpobudliwe?

Ewa Kozłowska Dietetyk, Warszawa
82 poziom zaufania

Witam,

proszę nie szukać ziół tylko zgłosić się do pediatry który da Pani skierowanie do Poradni Dietetycznej. W placówkach które maja kontrakt NFZ uzyska Pani bezpłatną pomoc.

Pozdrawiam serdecznie

Dietetyk z ponad 20-letnim stażem. Kierownik Poradni Dietetycznej w Warszawie.
0

Witam.
Jadłospis powinien być dostosowany w sposób indywidualny w zależności od stylu życia oraz indywidualnych uwarunkowań. Podam kilka istotnych zasad żywieniowych.
"1. Zaplanuj 4-5 posiłków dziennie (wśród nich przynajmniej jeden powinien być posiłkiem ciepłym).
2. W głównych posiłkach powinno znajdować się źródło pełnowartościowego białka (np. mięso, ryby, wędliny, jaja).
3. Zaleca się podawanie chudych wędlin i mięsa. Z mięs należy wykrawać tłuste kawałki, a drób serwować bez skóry.
4. Mleko i przetwory mleczne powinny być spożywane każdego dnia.
5. Wybieraj dobrej jakości tłuszcz roślinny i masło.
6. Do surówek powinien być dodawany olej słonecznikowy, rzepakowy lub oliwa z oliwek.
7. Sałatki owocowe mogą być posypane np. nasionami słonecznika, orzechami włoskimi. Takie sałatki powinny zastąpić słodkie przekąski (batony, czekolady, lody).
8. Zalecane jest zwiększyć ilość warzyw w diecie.
9. Wskazane jest stosowanie produktów pełnoziarnistych (ryż brązowy, kasza gryczana, makaron pełnoziarnisty, pieczywo razowe). Produkty pełnoziarniste są źródłem węglowodanów złożonych, które dają więcej energii.
10. Zalecane jest stosowanie różnorodnych technik przyrządzania potraw- gotowanie w wodzie, na parze, pieczenie w folii lub bez, zapiekanie. Smażenie powinno ograniczone.
11. Należy ograniczyć spożycie słodyczy oraz unikać żywności typu „fast-food”.
12. Dziecko powinno pić dużo wody mineralnej niegazowanej zamiast dosładzanych napojów, które są źródłem „pustych kalorii”.
13. Zadbaj o aktywność fizyczną!"

Po wskazówki i przepisy zapraszam również na http://diet-coaching.xaa.pl/
Pozdrawiam, dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy