Nuvaring a skutki uboczne - kiedy usunąć krążek?

Witam. Chciałam zapytać kiedy mogę usunąć bezpiecznie krążek. Mam skutki uboczne - uczucie duszności. Nowy Nuvaring włożyłam 8 sierpnia ( w trakcie przerwy dwa stosunki) i 10 sierpnia czyli dziś w nocy kolejny stosunek. Kiedy mogę usunąć Nuvaring tak aby nie zajść w ciąże? I czy takie skutki uboczne jak uczucie duszności są normalne przy stosowaniu krążka Nuvaring czy jednak jest to wskazanie, żeby go nie używać? Zastanawiam się w takim układzie jaka metoda antykoncepcji byłaby dla mnie najlepsza, bo to chyba by oznaczało, że antykoncepcja hormonalna, a do takiej zapewne zalicza się krążek Nuvaring, jest u mnie problemem. W jaki sposób teraz mogę usunąć Nuvaring tak, żeby nie było ryzyka zajścia w ciążę? Czy mogę to zrobić w każdej chwili czy jednak powinnam odczekać dłużej? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Po pierwsze, radziłabym Pani niezwłoczne udanie się do lekarza pierwszego kontaktu, przedstawienie mu sytuacji i ewentualne wykonanie badań, np. poziom D-dimerów. Wystąpienie skutków ubocznych w postaci duszności rzeczywiście powinno skłonić usunięcia krążka i może być przeciwwskazaniem do stosowania w przyszłości hormonalnej antykoncepcji, czy to pod postacią plastrów, krążka, czy zwykłych tabletek antykoncepcyjnych. Czy pali Pani papierosy? Tytoń nasila skutki uboczne antykoncepcji hormonalnej, co może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia i życia. Producent NuvaRing stanowczo odradza palenie podczas stosowania swojego produktu.
Wracając do Pani wątpliwości – producenci preparatów hormonalnej antykoncepcji podają, że według badań klinicznych owulacja występuje zazwyczaj pomiędzy 13 a 28 dniem od odstawienia preparatu. Trzeba pamiętać, że potrzeba trochę czasu po zaprzestaniu przyjmowania hormonów (czy to w postaci tabletek, plastrów, czy krążka), aby jajeczko dojrzało, aby wystąpiła owulacja i mogło dojść do zapłodnienia. Bardzo mało prawdopodobne, aby stało się to od razu następnego dnia po wyjęciu krążka! Potrzeba na to kilku dni (około 9-16 dni, jest to sprawa indywidualna), a przecież plemniki są zdolne do zapłodnienia tylko przez 72 godziny (czyli 3dni) po stosunku.
Po prostu trzeba pamiętać, aby po wyjęciu krążka zacząć stosować inną formę antykoncepcji – w Pani przypadku najwygodniejsza pewnie będzie prezerwatywa.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty