Zapytaj lekarza

7 3 6 , 2 6 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Kiedy pojawia się pierwsza miesiączka po odstawieniu Nuvaring?

Czy można zajść w ciążę stosując pierwszy raz Nuvaring. Zakładany był w 2 dniu miesiączki. Stosunek bez wytrysku był następnego dnia. (czyli z krążkiem i w 3 dniu miesiączki)? Po 3 tygodniach jego stosowania musiałam go wyjąć, bo bardzo źle się czułam. Miałam duszności i wysoki poziom didimerów - 0,659. Wyjęłam go 6 sierpnia, miałam 3 dni krwawienia do 9 sierpnia, a teraz jest 9 wrzesień 2009 i nie mam jeszcze następnej miesiączki? Kiedy powinna pojawić się pierwsza miesiączka po odstawieniu Nuvaring?   Bardzo proszę o pomoc. Jestem załamana tym faktem.

KOBIETA, 38 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Po pierwsze chciałabym napisać, że to bardzo dobrze, że wyjęła Pani krążek, gdyż objawy, które Pani opisuje oraz wynik D -dimerów może wskazywać na to, że rozwinęła się u Pani żylna choroba zakrzepowo-zatorowa, która może byc groźna dla życia. Podobne problemy mogą u Pani powstać przy stosowaniu w przyszłości tabletek antykoncepcyjnych i plastrów antykoncepcyjnych. Gdyby zamierzała Pani wybrać te formy antykoncepcji, proszę to dokładnie przedyskutować z lekarzem i powiadomić go o wystąpieniu skutków ubocznych podczas stosowania krążka antykoncepcyjnego.

Producent krążka NuvaRing na swojej stronie podaje, że według badań w przypadku usunięcia krążka owulacja występuje w ciągu 13 - 28 dni (od usunięcia). Od owulacji do pierwszego dnia kolejnej miesiączki jest zawsze 14 dni (2 tygodnie). Załóżmy, że u Pani owulacja wystąpiła akurat 28 dni (czyli 4 tygodnie) po wyjęciu krążka. W takim razie od wyjęcia krążka do wystąpienia miesiączki może upłynąć nawet 6 tygodni (4+2=6). Miesiączka może wystąpić u Pani nawet 17.09. 

Jeśli jednak bardzo się Pani niepokoi - może Pani wykonać test ciążowy.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy