Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 5 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pierwsza miesiączka po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej

Mam pytanie. Brałam tabletki C**** od ponad 2 lat teraz chcę przestać je brać już w ogóle. Właśnie jest 1 dzień jak nie biorę tabletek i okres dostałam 05.11. Czy jest duże prawdopodobieństwo, że jeśli przerwę tabletki zajdę w ciążę? Czy okres będę miała normalny i dostanę go za miesiąc?    
ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie,

Musi Pani pamiętać, że wraz z zaprzestaniem przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych traci Pani ich działanie. Warto zatem zastanowić się nad nowymi metodami zabezpieczeń.
Pierwsze miesiączki po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej najczęściej są nieregularne. Jest to związane z ustabilizowaniem Pani hormonów po odstawieniu stałej podaży hormonów egzogennych. W przeciągu 3-4 miesięcy cykle powinny się uregulować.

Pozdrawiam.
 

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy