Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przyjmowanie antybiotyków w czasie 7-dniowej przerwy

Mam pytanie dotyczące przyjmowania antybiotyków w czasie 7-dniowej przerwy między tabletkami antykoncepcyjnymi. Pierwszego dnia przerwy zaczęłam przyjmować antybiotyk, skończyłam go brać ostatniego dnia przerwy. Kolejnego dnia, tj. dnia kiedy przyjęłam pierwszą pigułkę z blistra, uprawiałam seks bez dodatkowego zabezpieczenia. Czy branie antybiotyku w czasie tej przerwy mogło osłabić działanie antykoncepcji? Czy to możliwe żebym była w ciązy? Czy tego ryzyka nie ma?
KOBIETA, 30 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam! Skuteczność antykoncepcji może być osłabiona nawet jeśli stosowała Pani antybiotyk w czasie 7 dniowej przerwy. Teoretycznie istnieje zatem ryzyko ciąży. W celu potwierdzenia/wykluczenia ciąży sugeruję wykonanie testu ciążowego.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy