Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 1 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przyspieszony puls i tachykardia

Ciśnienie w normie: 110/80 (biorę od lat tabletki na nadciśnienie). Mam ostatnio problemy z pulsem - 164 dzisiaj. Czy to jest w normie czy muszę iść do lekarza?

KOBIETA, 50 LAT ponad rok temu

Jak wygląda zabieg wszczepienia stymulatora serca?

Rozrusznik serca (stymulator serca) zostaje wszczepiony pacjentom, których serce pracuje zbyt wolno. Wytwarzane przez stymulator impulsy elektryczne zastępują lub wspomagają aktywność elektryczną struktur serca, dzięki czemu serce zostaje pobudzane do pracy.

Witam! Przedstawiona częstość tętna nie jest prawidłowa i sugeruje tachykardię. Prawidłowo w spoczynku tętno powinno mieć częstość 60 - 100/ minutę. Opisana wartość tętna może mieć miejsce po intensywnym wysiłku fizycznym lub w stanach silnego stresu. Biorąc pod uwagę przyjmowane leki na nadciśnienie należy uwzględnić działania niepożądane antagonistów kanałów wapniowych (np. amlodypina, nifedypina). Leki te mogą prowadzić do tzw. odruchowej tachykardii czyli przyspieszenia częstości akcji serca na skutek znacznego spadku ciśnienia tętniczego. Wśród przyczyn należy uwzględnić również zaburzenia rytmu, które mogą się objawiać tachykardią np. częstoskurcz nadkomorowy, migotanie przedsionków. Podsumowując, konieczna jest wizyta u lekarza rodzinnego w celu przeprowadzenia badania fizykalnego oraz wykonania EKG spoczynkowego. Jeśli występują jakiekolwiek objawy złego samopoczucia to wskazana jest jak najszybsza wizyta u lekarza (izba przyjęć). Dopiero wówczas będzie możliwa dokładna ocena akcji serca i zastosowanie leczenia. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy