Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 7 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ryzyko ciąży podczas brania antybiotyku Dalacin C i tabletek antykoncepcyjnych

Wzięłam pierwszą tabletkę antybiotyku dalacin c przepisany przez dentystę na ból zęba wieczorem w 7 dniu przerwy, później przy 1,2,3,4 i 5 tabletce antykoncepcyjnej microgynon brałam dalacin c 3 razy dziennie, 6 tabletka anty była wzięta bez antybiotyku , ósmego dnia(8tab) doszło do stosunku bez dodatkowego zabezpieczenia( 3 tabletka wzięta bez antybiotyku). Czy jest duże ryzyko ciąży? Dodam iż tabletki antykoncepcyjne biorę od prawie dwóch lat.
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Zapłodnienie

Lek. Jacek Ławnicki
82 poziom zaufania

Witam!
W przypadku stosowania antybiotykoterapii należy zastosować dodatkowe zabezpieczenie na czas przyjmowania oraz 7 dni po odstawieniu antybiotyku. W opisanej sytuacji istnieje zwiększone ryzyko ciąży. W celu weryfikacji czy doszło do zapłodnienia powinna Pani wykonać test ciążowy zgodnie z zaleceniami zawartymi w ulotce dla pacjenta.

Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, stażysta w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Lublinie
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy