Zapytaj lekarza

7 4 0 , 7 5 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie lekarstw w ciąży - czy może mieć negatywny wpływ na dziecko?

Witam serdecznie! Jestem w 4 tygodniu ciąży. Kilka dni po zapłodnieniu dopadło mnie przeziębienie. Nie wiedząc, że jestem w ciąży, zażyłam kilka tabletek zawierających paracetamol i fenylefryne (tak ok. 6 tabletek w ciągu 2 dni). Czy może to mieć wpływ na rozwój dziecka?

KOBIETA, 27 LAT ponad rok temu

Poród w wodzie

Witam serdecznie,
Stosowanie paracetamolu w ciąży nie ma negatywnego wpływu na dziecko. Natomiast bezpieczeństwo fenylefryny w ciąży nie zostało ustalone. Jednak dawka fenylefryny, którą Pani przyjęła, nie jest duża, dlatego nie powinno to mieć negatywnego wpływu na ciążę.
Pozdrawiam

Specjalista chorób wewnętrznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy