Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 6 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stymulacja cyklu lekami a powstanie torbieli na jajniku

Witam, od 3 lat leczę się na niepłodność, stwierdzone PCOS, brak własnej owulacji. Jestem po stymulacji (c**) i drugiej inseminacji (pierwsza nieudana), przy pierwszym i drugim podejściu 3 pęcherzyki w 13 dc wielkość 26, 24,20 mm, nie podawano zastrzyku na pęknięcie. Po drugiej inseminacji (13dc) w 21 dc po stosunku ogromny ból brzucha, następnego dnia 22 dc USG, które wykazało torbiel najprawdopodobniej wypełnioną krwią - zalecenia lekarza brać d**** tak jak było zalecone po inseminacji od 19 do 25 dc, czekać na miesiączkę i pojawić się na USG, aby sprawdzić czy torbiel się wchłonęła. Czy postępowanie lekarza jest prawidłowe? Co z pozostałymi 2 pęcherzykami? Same się wchłonęły (lekarz o nich nie wspomniał), czy jest szansa na ciążę w tym cyklu? Czy te dwa pozostałe pęcherzyki mogły się zapłodnić? Pozdrawiam

KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Krioprezerwacja płodności

Lek. Magdalena Pikul
82 poziom zaufania

Witam! Niestety po stymulacji klomifenem dochodzi czasem do powstania torbieli na jajniku z powodu nie pękniętego pęcherzyka. W takiej sytuacji zaleca się stosowanie gestagenu (np. duphastonu) przez kilka dni cyklu, co najczęściej powoduje samoistne wchłonięcie się torbieli. Tak więc postępowanie lekarza jest jak najbardziej prawidłowe. Co do pozostałych pęcherzyków to mogły się one po prostu wchłonąć skoro lekarz o nich nie wspomniał, także trudno mi tu się jednoznacznie wypowiadać co do szans na to że doszło do ich pęknięcia i zapłodnienia. Pozdrawiam!

W trakcie specjalizacji z pediatrii w Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 w Rzeszowie, interesuje się pediatrią i neonatologią.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy