Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 2 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Tabletki antykoncepcyjne a antybiotyk. Czy powinnam się dodatkowo zabezpieczać?

Od wczoraj biorę antybiotyk D*** i nie wiem, czy on nie obniży skuteczności moich pigułek antykoncepcyjnych. Jeśli tak, to jak długo zabezpieczać się dodatkowo?

ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.

Przyjmowany przez Panią antybiotyk może zmniejszać działanie antykoncepcyjne tabletek. Powinna Pani stosować dodatkowe zabezpieczenie (prezerwatywy) od pierwszego dnia antybiotykoterapii aż do przyjęcia 7 tabletek bez antybiotyku.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy