Zapytaj lekarza

7 4 2 , 6 9 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wysokie nadciśnienie tętnicze i szybsze bicie serca

Witam mam 42 lata od 12 lat cierpię na wysokie nadciśnienie tętnicze. jest ono różne bez leków nawet 230/110. Najgorzej jest przy miesiączkach ponieważ nasilają się pod wpływem tak wysokiego ciśnienia. Przyjmuje leki tj, lecalpin 5mg mg, nebilenin 5mg, karbicombi 0,016g 0,0125g oraz apo-doxan 2mg. Po leku lecalpin zaczęłam odczuwać szybsze bicie serca i obrzęki w jamie ustnej. zamiast lecalpin-u biorę agen 10mg. Proszę mi doradzić jaki lek zamiast tego i co jeszcze może pomóc? Z góry dziękuję
KOBIETA, 42 LAT ponad rok temu

Menopauza a ryzyko chorób serca

Objawy występujące u kobiety w okresie menopauzy są wynikiem zmian hormonalnych. W tym czasie zwiększa się również ilość czynników ryzyka zachorowania na wiele chorób. O powiązaniu menopauzy z chorobami serca, opowiada prof. Wojciech Drygas.

Aleksander Ropielewski
79 poziom zaufania

NIe mogę polecić kokretnego leku, ponieważ dobór leczenia zależy od stanu klinicznego, dodatkowych wskazań i obciążeń o których niestety nie mam informacji.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy