Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Z czym powiązać tę wysypkę?

Jestem alergikiem i astmatykiem, jakiś czas temu przebyłem też koronawirusa. Nie wiem, czy to o czym napiszę może mieć z wcześniej wymienionym związek. Otóż, po zażyciu leku przeciwalergicznego dostaję wysypki na dłoniach, później rękach, ramionach i kolanach - zależy od tego, jak długo biorę wspomniany lek. Zażywałem różne o różnym od siebie składzie, a także tej drugiej generacji - reakcja jest zawsze ta sama. Tak jakbym dostawał alergii od leku przeciwalergicznego. Dzieje się to w ciągu godziny lub dwóch po zażyciu i utrzymuje kilkanaście. Wysypka generalnie nie swędzi i nie znajduje się ponad skórą, ot czerwone plamki. Rozumiem, że muszę udać się do alergologa. Ale czy coś innego może powodować takie objawy na przyjęcia leków, które przecież różnią się składem? Makrogol? Krzemionka? Skrobia? Tylko niektóre substancje pomocnicze się powtarzają. A może to objaw czegoś innego? Nie dzieje mi się nic poza wysypką, ale boję się przyjmować takie leki dłużej niż kilka dni, w obawie przed pozostałymi efektami ubocznymi.
MĘŻCZYZNA, 24 LAT 3 miesiące temu

Jak leczyć alergię?

Szacuje się, że na choroby alergiczne cierpi prawie 15 mln Polaków. Jakie są skuteczne metody walki z tą dolegliwością, tłumaczy prof. Piotr Kuna, alergolog.

Dzień dobry Panu,

proszę udać się na wizytę do lekarza dermatologa, aby mógł zbadać zmiany i zlecić badania oraz ustalić plan leczeni.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

Dr Izabela Lenartowicz

Certyfikowany lekarz medycyny estetycznej. Prowadzi Klinikę Medycyny Estetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy