Zapytaj lekarza

7 3 6 , 2 1 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zmiana poziomu TSH pomimo stosowania Euthyrox

Mam 24 lata i choruję na wrodzoną niedoczynność tarczycy.Przez kilka lat przy dawce 125 mg Euthyrox TSH było prawidłowe. Nagle poziom tsh bardzo się podniósł. Jakie mogą być przyczyny zmiany pracy tarczycy przy codziennym przestrzeganiu zalecanej dawki i sposobu przyjmowania leku?
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Hormony a zachowanie

Szanowna Pani,

Być może wzrosło Pani zapotrzebowanie na hormon, które może wynikać z różnych przyczyn, głównie metabolicznych, związanych np. z masą ciała itd.. Niewykluczone również,że lek się gorzej wchłania (zaburzenia wchłaniania). Warto pamiętać o tym, aby lek przyjmować min. 30 minut przed śniadaniem i popijać wodą. Proszę udać się do endokrynologa, to po zebraniu dokładnego wywiadu pomoże Pani ustalić przyczynę zwiększonego zapotrzebowania na lek.

Pozdrawiam serdecznie

Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy