Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 4 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Leczenie choroby afektywnej dwubiegunowej

Mgr Joanna Szmitka-Ĺuszczyk
Mgr Joanna Szmitka-Ĺuszczyk Dietetyk

Witam

W pzrypadku zażywanych przez Pana leków żadna ilość alkoholu nie jest bezpieczna. I alkohol powinien być wykluczony przy takiej terapii.
Problem interakcji alkoholu z lekami jest bardzo złożony. Przyjmowane leki, aby wywrzeć pożądany skutek, muszą przeniknąć do krwiobieg i razem z krwią dotrzeć do narządów/tkanek docelowych. W Pana przypadku stosowane leki wywierają wpływ na ośrodkowy układ nerwowy - na mózg. Na mózg oddziałuje również alkohol. Połączenie działań tych obydwu substancji może być bardzo niebezpieczne w skutkach dla Pana. Infrakcje z alkoholem w grupie leków stosowanych przez Pana są wzajemne i bardzo silne. Zarówno alkohol nasili działanie leków, jak i leki nasilą działanie alkoholu. Spowoduje to szybsze upojenie alkoholowe, zaburzenia koncentracji, zawroty głowy, nadmierną senność, zaburzenie koordynacji ruchów, zaburzenia akomodacji, zlewne poty a z drugiej strony wysuszenie błon śluzowych. Stanowczo odradzam spożywanie alkoholu przy stosowaniu leków (jakichkolwiek). Odradzam również odstawienie leków na ten jeden dzień, ponieważ stężenie leku w Pana organizmie nadal będzie się utrzymywać - czyli objawy po spożyciu alkoholu będą podobne. A wpłynie to bardzo niekorzystnie na cały proces leczenia. Życzę Panu przyjemnej imprezy bezalkoholowej. A złe samopoczucie po spożyciu alkoholu podczas stosowania tych leków wynika z bardzo mocnego oddziaływania na ośrodkowy układ nerwowy - na mózg.

Pozdrawiam
Asia Szmitka-Łuszczyk

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy