Antybiotykoterapia i tabletki antykoncepcyjne a konieczność dodatkowego zabezpieczenia w dni niepłodne

WitamBiorę tabletki antykoncepcyjne od prawie 5 lat. Od poniedziałku biorę antybiotyk augumentin, wiem że wpływa on na działanie tabeletek antykoncepcyjnych. Okres mam bardzo regularny ostatnio zaczął się 31 sierpnia następny będzie 28 września. Jeśli teoretycznie wypadają mi teraz dni niepłodne to czy powinnam się dodatkowo zabezpieczać?
KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Bóle porodowe

Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam! Jeśli bierze Pani tabletki antykoncepcyjne powinna Pani wiedzieć, że w takim przypadku w cyklu nie ma dni płodnych i niepłodnych. W czasie antybiotykoterapii oraz 7 dni po jej zakończeniu powinna Pani stosować dodatkową antykoncepcję.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty