Antykoncepcja hormonalna a nowotwór piersi

Witam! Mam 19 lat i chciałabym zacząć stosować ten rodzaj antykoncepcji. Uzanałam, że będzie dla mnie najwygodniejszy. Jednak pojawia się pewien problem. Moja mama zachorowała na raka piersi o podłożu hormonalnym i prawdopodobnie jestem w grupie ryzyka. Czy stosowanie antykoncepcji hormonalnej może zwiększyć to ryzyko? Chciałabym zacząć brać tabletki nie tylko z powodu wygody podczas aktów seksualnych, ale też z powodu silnych bólów brzucha podczas miesiączki i owulacji. Czekam na odpowiedź.

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Stosowanie hormonalnych środków antykoncepcji (tabletki, krążki dopochwowe, plastry) sprzyja rozwojowi raka piersi. Jeśli u  Pani matki rozwinął się rak piersi, to w porównaniu do reszty populacji ma Pani większe ryzyko zachorowania na ten nowotwór (zwłaszcza, jeśli mama zachorowała młodo - przed 40. rokiem życia). Gdy zacznie Pani stosować tabletki antykoncepcyjne, to ryzyko jeszcze wzrośnie! Musi Pani sama podjąć decyzję... Zalecam Pani samodzielne badanie piersi co miesiąc i badanie przez lekarza podczas wizyt (piersi może badać nie tylko ginekolog, ale także lekarz rodzinny, internista...).

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy