Biegunka a tabletki antykoncepcyjne

Mam pytanie: jeżeli zwymiotuję tabletkę antykoncepcyjną lub będę miała biegunkę do 4 godzin po zażyciu tabletki, to będę musiała przyjąć drugą tabletkę tego samego dnia? Czy w takim razie blister bierze się przez 20 dni i 7 dni przerwy? Czy jestem odpowiednio zabezpieczona? Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.

ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Jeśli zwymiotuje Pani tabletkę lub będzie Pani miała biegunkę, należy zażyć tego samego dnia nastepną tabletkę. Należy zażywać tabletki aż do skończenia opakowania (siłą rzeczy ten cykl będzie trwał 20, a nie jak zwykle 21 dni), potem zrobić 7-dniową przerwę i rozpocząć nowe opakowanie.  W przypadku opisanego przeze mnie postępowania, skuteczność antykoncepcyjna jest zachowana.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty