Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 9 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Antykoncepcja a wymioty: czy nadal jestem chroniona?

W drugim lub trzecim tygodniu przyjmowania tabletek, jakieś 2 godziny po zażyciu zwymiotowałam. Nie przyjęłam dodatkowej tabletki, gdyż nie miałam przy sobie ulotki. Później brałam tabletki normalnie. Teraz mam 7 - dniową przerwę i zastanawiam się czy rozpocząć nowe opakowanie po tych 7 dniach? Czy byłam zabezpieczona w tym czasie i czy teraz będę?

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie,
Jeżeli wymioty pojawiły się 2h po przyjęciu tabletki to należy przyjąć kolejną tabletkę. Ryzyko ciąży zależy od tego czy dotyczyło to tabletki z drugiego, czy z trzeciego tygodnia.
Powinna Pani przed kolejnym opakowaniem tabletek wykluczyć ciążę. Należy pamiętać, że tabletki antykoncepcyjne są przeciwwskazane w ciąży.
Pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy