Zapytaj lekarza

7 3 9 , 8 6 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak postąpić w przypadku wymiotów po zażyciu tabletki?

Witam, mam 24 lata i tabletki przyjmuję zawsze regularnie o stałej godzinie. Jednak ostatnio zdarzyło się tak, że w pierwszym tygodniu kolejnego blistra zdarzyło mi się zwymiotować blisko godzinę po przyjęciu tabletki przyjętej o stałej zresztą porze. Oczywiście niezwłocznie po ustąpieniu wymiotów wzięłam kolejną tabletkę z rezerwowego blistra (nie minęło więc 12 h, nie było przerwy). Zastanawiam się jednak, ponieważ nie znalazłam odpowiedzi w serwisie, czy w sytuacji, kiedy dla pewności po wymiotach wzięło się drugą tabletkę (tego samego dnia) kontynuuje się rozpoczęty blister do końca, czy może z racji przyjęcia (2 tabletek - nie wiadomo przecież, jak w ciągu godziny wchłonęła się ta pierwsza) powinnam skończyć blister wcześniej o jedną tabletkę, czy nie robić przerwy między blistrami? Bardzo proszę o odpowiedź, żeby jakoś to sobie uporządkować. 14.02 - rozpoczęty blister (poniedziałek) 20.02 - wymioty i przyjęcie 2 tabletki (niedziela) 6.03 - przyjęcie ostatniej (21) tabletki z blistra i rozpoczęcie 7 dniowej przerwy ?? Pozdrawiam serdecznie. Poleczka.

KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy serdecznie!

Jeżeli do wymiotów dochodzi w czasie mniejszym niż 4-6 godzin po zażyciu tabletki, wchłanianie tabletki mogło być nie pełne. Oznacza to, że po ustąpieniu wymiotów należy niezwłocznie zażyć kolejną tabletkę. Tabletkę możemy wziąć z zapasowego blistra, jeżeli taki posiadamy. Następnie należy normalnie dokończyć zażywanie tabletek z opakowania i zrobić klasyczną 7 dniową przerwę. Sumarycznie licząc, przyjmiemy zatem 22 tabletki.

Jeżeli jednak nie posiadamy zapasowego blistra, należy wziąć kolejną tabletkę, przeznaczoną na następny dzień. Dalej przyjmujemy tabletki normalnie, do końca blistra. Różnica jest tylko taka, że przerwę rozpoczniemy dzień wcześniej niż zazwyczaj.
Ani pierwszy ani drugi sposób nie powodują osłabienia skuteczności antykoncepcji.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy