Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 9 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Biegunka po zażyciu tabletki - czy powinnam wziąć jeszcze jedną tabletkę tego samego dnia?

Witam. Tabletki Y*** zażywam regularnie o 20:00 każdego dnia. Ostatnio dwie godziny po zażyciu wystąpiła biegunka, ale taka jednorazowa, więcej to się nie powtórzyło, po prostu zjadłam coś nieświeżego. Czy tabletka została wydalona i powinnam postępować tak, jakbym w tym dniu jej nie wzięła? W ulotce jest napisane, że wchłania się 3-4 godziny, a jeżeli wystąpią wymioty i ciężka biegunka, to trzeba brać tabletkę z rezerwowego blistra, a ja nie mam pojęcia, czy to była ciężka biegunka, bo jak już pisałam wystąpiła tylko raz, dwie godziny po zażyciu. Proszę o odpowiedź.

KOBIETA ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.

Dla bezpieczeństwa, lepiej jest w takiej sytuacji zażyć tabletkę z zapasowego opakowania. Pojawienie się luźnego stolca po mniej niż 4 godzinach od przyjęcia tabletki stwarza bowiem ryzyko zmniejszenia skuteczności antykoncepcji. Jeśli nie przyjęła Pani dodatkowej tabletki, to powinna Pani założyć, że zabezpieczenie nie jest teraz pełne (aż do końca bieżącego opakowania i w okresie 7-dniowej przerwy). Pozdrawiam serdecznie!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy