Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 7 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Tabletki antykoncepcyjne Lesinelle a wymioty

Witam. Biorę tabletki antykoncepcyjne Lesinelle. Wczoraj wzięłam 19 tabletkę o 12, ale o 13 wystąpiły małe wymioty, tylko woda mineralna, którą wcześniej piłam, nic nie jadłam. Dzisiaj wzięłam następną tabletkę tak jak zwykle o normalnej porze, ok. 8 rano. Została mi ostatnia tabletka z blistra. Wziąć ją jutro normalnie? Robić 7 dniową przerwę tak, jak zwykle czy zacząć bez przerwy kolejny blister? Bardzo proszę o pomoc.
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam! W opisanym przypadku powinna Pani przyjąć 21 tabletkę, a następnie rozpocząć kolejny blister tabletek bez przerwy. W przyszłości proszę natomiast pamiętać, że w przypadku wystąpienia wymiotów lub biegunki należy zażyć dodatkową tabletkę niezwłocznie po ustąpieniu objawów. W takim przypadku skuteczność antykoncepcyjna nie jest obniżona.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy