Zapytaj lekarza

7 4 0 , 8 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zatrucie pokarmowe a tabletki antykoncepcyjne u 25-latki

W sobotę wzięłam tabletkę antykoncepcyjną i zwymiotowałam po 5 godzinach. Spanikowałam i wzięłam następną. We wtorek, również w wyniku zatrucia zwymiotowałam po wzięciu tabletki po 3 godzinach. Wzięłam zapasową. W rezultacie skończę opakowanie dwa dni wcześniej niż powinnam. Wszystkie pozostałe tabletki brałam normalnie. Czy jestem zabezpieczona?
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Bóle menstruacyjne

Witam,
Przyjmując dodatkową tabletkę postąpiła Pani słusznie. Takie dodatkowe tabletki najlepiej przyjmować z zapasowego blistra, gdyż wtedy zachowuje się 28-dniowy cykl. Można także dokończyć aktualne opakowanie (miesiączka wystąpi o 1 dzień wcześniej) i po 7-dniowej przerwie rozpocząć kolejne.
Więc jest Pani zabezpieczona, jeżeli przyjmowała Pani po wymiotach kolejne tabletki.
pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy