Zapytaj lekarza

1 , 0 3 1 , 9 9 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Cera problematyczna a stosowanie Clotrimazolum

Od jakiegoś czasu mam problemy z cerą. Ostatnio te objawy znacznie się nasiliły. Odstawiłam czekoladę, natomiast zmiany skórne zaczęłam smarować Clotrimazolum w kremie.O dziwo po 3 dniach wypryski zniknęły, a te które zaczynały się "budować" zmniejszyły się. Wieczorem smaruje cała twarz Clotrimazolum. Chciałabym zapytać, czy ta maść ma jakieś skutki uboczne i jak długo można ją stosować na buzię. Jestem zszokowana, bo szczerze mówiąc nie pamiętam, aby moja cera była kiedyś w tak dobrej kondycji.
KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Różnice między kosmetykami a dermokosmetykami

Czy podczas robienia zakupów, wiesz jak odróżnić kosmetyki od dermokosmetyków? Dermatolog dr Beata Pawlik-Stopińska wyjaśnia, co decyduje o tym, że dany preparat jest dermokosmetykiem.

Clotrimazolum jest jednym z najbardziej uniwersalnych leków przeciwgrzybicznych. Jego używanie, jak każdego innego leku powinno być skonsultowane z lekarzem ponieważ może doprowadzić do wystąpienia wielu skutków ubocznych np.
- występowania silnego zaczerwienienia skóry w miejscu aplikowania leku (tzw. rumień),
- występowanie wysypki, przyjmującej postać czerwonych, swędzących grudek na skórze,
- wystąpienie reakcji uczuleniowej w formie pokrzywki (pojawienie się na skórze jasnoróżowych, swędzących bąbli),
- możliwe jest także miejscowe swędzenie, zaczerwienienie, obrzęk i pryszcze w miejscu podania leku,
- reakcja nadwrażliwości (pojawienie się wysypki, puchnięcie, zmniejszenie ciśnienia krwi, zwiększenie lub zmniejszenie tętna, bladość, niepokój, pocenie się, zawroty głowy, stany utraty przytomności),
- złuszczanie i pękanie naskórka.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy