Co zrobić gdy pominęłam kilka tabletek antykoncepcyjnych?

Dzień dobry, Od kilku lat zażywam tabletki antykoncepcyjne yasmin, niestety w wtyk cyklu zapomniałam o wzięciu 5 tabletek w ostatnim tygodniu przyjmowania antykoncepcji? W dniu dzisiejszym pojawiło się krwawienie. Czy teraz powinnam dokończyć to opakowanie, zacząć nowe, czy może zrobić przerwę?
KOBIETA, 24 LAT 2 miesiące temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie,

skoro pominęła Pani aż 5 kolejnych tabletek antykoncepcyjnych, to należałoby potraktować je jako 5 dni z siedmiodniowej przerwy. Po kolejnych dwóch dniach można rozpocząć nowe opakowanie tabletek antykoncepcyjnych jednocześnie stosując dodatkowe zabezpieczenie.

Nowe opakowanie również rozpocząć również już teraz, po tych 5 dniach przerwy. Nie ma potrzeby kontynuowania blistra z tego opakowania, ponieważ w takim przypadku skuteczność nie byłaby zachowana.

Podobne pytania wraz z udzielonymi na nie odpowiedziami umieszczamy pod poniższymi linkami:

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/pominiecie-czterech-ostatnich-tabletek-aktywnych-w-celu-przesuniecia-okresu,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/pominiecie-5-tabletek-antykoncepcyjnych-w-pierwszym-tygodniu,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/pominiecie-trzech-ostatnich-tabletek-antykoncepcyjnych.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty