Zapytaj lekarza

7 3 3 , 4 4 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Rytmonorm i Concor a dawkowanie

Witam, mam 30 lat i czekam na ablację. Mam zdiagnozowane migotanie przedsionków. Lekarze przepisał mi Rytmonorm, który mam przyjmować trzy razy dziennie w dawce 150 mg oraz Concor (biorę zastępczy Bidop), który biorę raz dziennie, rano 5 mg. Czy dawki są prawidłowe, bo nie ukrywam że czuję się słabo i nie "słyszę" uderzeń tak wyraźnie. Szczególnie zastanawia mnie to, czy Rytmonorm nie został mi przepisany w zbyt dużej dawce. Jak wspomniałem, biorę Rytmonorm trzy razy dziennie i nie wiem, czy nie jest to za dużo. Chciałbym się dowiedzieć, czy dawka Rytmonormu jest prawidłowa i czy nie biorę go za dużo. W ulotce nie znalazłem tych informacji i nie wiem, czy nie powinienem zmniejszyć dawki. Może lepsze dla mnie byłoby przyjmowanie Rytmonormu tylko dwa razy dziennie? Może powinienem poszukać jakiegoś bezpieczniejszego zamiennika? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.
MĘŻCZYZNA, 30 LAT ponad rok temu

Leczenie migotania przedsionków

Migotanie przedsionków to zaburzenie pracy serca. To często występują choroba układu krążenia. O leczeniu migotania przedsionków opowiada ekspert - dr Piotr Gryglas, kardiolog.

Dr n. med. MaĹgorzata Ĺťach-Muzolf
Dr n. med. MaĹgorzata Ĺťach-Muzolf Kardiolog

Nie ma czegoś takiego jak "prawidłowe " dawki leków. Dawkowanie jest indywidualizowane przez lekarza w zależności od pacjenta.
Mogę tylko określić, że dawki leków nie przekroczyły maksymalnych dobowych dawek.
Jeżeli czuje się Pan słabo, proszę wrócić do lekarza prowadzącego leczenie, być może trzeba zmodyfikować dawkowanie (w zależności od czynność serca).
Pozdrawiam
M. Muzolf

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy