Zapytaj lekarza

7 1 9 , 5 2 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy depilacja woskiem może powodować trądzik?

Po depilacji pojawiają mi się czerwone kropki z ropą. Czy to jest efekt woskowania?

ponad rok temu

Dlaczego nie należy zwlekać z leczeniem trądziku?

Trądzik objawia się nieestetycznymi krostami, które pojawiają się najczęściej na twarzy. Niektórzy nie zwracają jednak na to uwagi i bagatelizują problem. Obejrzyj film i dowiedz się, dlaczego nie należy zwlekać z leczeniem trądziku.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Kobiety często stosują depilację woskiem. Zabieg taki polega na usuwaniu włosów poprzez nałożenie plastra wosku na włosy, odczekaniu, aż zastygnie, a następnie zerwaniu go. Działanie to może doprowadzić do stanu zapalnego mieszków włosowych. Stan ten jest wynikiem zakażenia gronkowcem, a nie przez Propionibacterium acnes, i wymaga odpowiedniego postępowania.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam depilacja woskiem nie powoduje powstawania trądziku. Po depilacji często utrzymuje się stan zapalny skóry, czasami jak włoski odrastają zaczynają wrastać w skórę, lub może powstać po zabiegu zapalenie mieszków włosowych, należy wtedy udać się do dermatologa.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy