Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy jednorazowe wymioty osłabiły działanie tabletki antykoncepcyjnej?

Przyjmuje antykoncepcję doustną. Pigułki zawsze przyjmowałam o tej samej godzinie (16.00). W sobotę wziełam tak jak zawsze, jednak kolejnego dnia z powodu złego samopoczucia wymiotowałam ok. 11-12 godziny. Następnie o 13.00 uprawiałam seks nie zabezpieczając się. Chciałabym się dowiedzieć czy pigułka działała i czy jest w tym przypadku ryzyko zapłodnienia?
KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie.

Jeżeli wymioty wystąpią do 3h po przyjęciu tabletki antykoncepcyjnej należy przyjąć dodatkową tabletkę, ponieważ  działanie antykoncepcyjne może nie być zachowane.

Natomiast w przypadku wymiotów powyżej 3h od przyjęcia tabletki antykoncepcyjnej  działanie jest zachowane i nie ma konieczności stosowania dodatkowego postępowania.

Pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy