Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 1 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy jest jakiekolwiek ryzyko, że te objawy wskazują na zapłodnienie?

Moja dziewczyna stosuję antykoncepcje doustną w postaci tabletek dwu-składnikowych. W cyklach po 21 dni z 7-mio dniowymi przerwami między cyklami. W niedzielę zapomniała wziąć tabletkę. Była to czwarta tabletka z trzeciego tygodnia. Tego dnia doszło do niezabezpieczonego stosunku z wtryskiem wewnątrz. Następnego dnia gdy dziewczyna przypomniała sobie o tabletce wzięła natychmiast tą pominiętą, tyle że było to już 18 godzin po czasie w którym ta tabletka powinna być zażyta. Wieczorem, tego samego dnia wzięła też tabletkę którą planowo powinna tego dnia zażyć, czyli piątą tabletkę z trzeciego tygodnia stosowania antykoncepcji. Dzień później czyli we wtorek odbyliśmy stosunek seksualny raz jeszcze ale tym razem zabezpieczony prezerwatywą tyle, że zabezpieczenie pękło i wytrysk znów nastąpił w środku. Tego dnia przyjęła szóstą tabletkę o planowanej porze. Dzisiaj(środa) dziewczyna zaczęła lekko krwawić. Co to oznacza? Jest możliwość, że doszło do zapłodnienia? Dziś dziewczyna powinna przyjąć ostatnią, czyli siódmą tabletkę z trzeciego tygodnia. Co teraz powinna zrobić? Po zakończeniu 21-dniowego cyklu antykoncepcyjnego (czyli dzisiaj) powinna zrobić 7-dniową przerwę jak zwykle czy pominąć przerwę i rozpocząć nowy cykl? Proszę o odpowiedź nawet jeśli pytanie już się przedawnieniło.
MĘŻCZYZNA, 24 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy