Czy kubeczek menstruacyjny ma wpływ na ciągłe parcie na mocz?

Witam, jestem osobą, która miesiaczkuje. Od jakiegos czasu uzywam tamponów, ostatnio kubeczka menstruacyjnego. Zauważywszy ja, że kiedy je używam to mam uczucie ochoty ciągłego oddawania moczu, czesto nawet posikuje, bo majtki mam mokre. Jak temu zaradzić, czy to jest normalne?
KOBIETA, 22 LAT około miesiąca temu

Krwawienie w ciąży - przyczyny i postępowanie

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

prawidłowo założony kubeczek menstruacyjny nie powinien powodować żadnych dolegliwości. Co więcej – nie powinien być nawet wyczuwalny.

Jeśli odczuwa Pani ciągłe parcie na mocz, może to oznaczać, że kubeczek menstruacyjny uciska na pęcherz moczowy, co najprawdopodobniej jest związane ze złym ułożeniem. Kubeczek może znajdować się za wysoko lub jest włożony pod nieodpowiednim kątem.

Kubeczek menstruacyjny powinien być dopasowany i ściśle przylegać do ścianek pochwy. Może Pani to sprawdzić przy pomocy palca. Jeśli cały czas odczuwa Pani parcie na mocz, to proszę wyjąć kubeczek i spróbować umieścić go w innym położeniu niż dotychczas, kierując go w stronę kości ogonowej. Być może to rozwiąże problem.

Więcej informacji na temat kubeczków menstruacyjnych znaleźć można pod linkiem: https://portal.abczdrowie.pl/kubeczek-menstruacyjny.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty