Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 3 0 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy leki spowodowały dodatni wynik testu ciążowego?

Witam. Mam 24lata od ponad roku staram się o pierwsze dziecko. Od dwóch miesięcy leczę się u psychiatry. Aktualnie biorę hydroxyzinum x2 wieczorem oraz fluoksetyne jedna tabletkę rano. Zrobiłam dziś test ciążowy który wyszedł pozytywnie czy możliwe jest aby wynik dodatni pojawił się w skutek brania tych leków? Fluoksetyne biorę jakieś 2-3tygodnie. Wcześniej brałam cital.
KOBIETA, 24 LAT 2 tygodnie temu

Jak wykonać test ciążowy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam, obecne testy ciążowe w 95% przypadków pokazują niezafałszowany wynik. Są jednak schorzenia, które mogą ten wynik fałszować (np. guzy hormonozależne czy nadczynność tarczycy), przyjmuje się także, że niektóre leki mogą wpłynąć na wynik testu ciążowego – w tym leki przeciwpsychotyczne, psychotropowe, leczące niepłodność (zawierające hormon hCG) i przeciwhistaminowe. Natomiast leki brane przez Panią nie powinny nieść za sobą ryzyka fałszywie dodatniego wyniku testu ciążowego. Więcej o przyczynach nieprawidłowego wyniku domowego testu ciążowego w tej infografice, być może będzie dla Pani podpowiedzią: https://portal.abczdrowie.pl/co-moze-miec-wplyw-na-wynik-testu-ciazowego. Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy