Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 6 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy prawidłowo zażyłam tabletkę?

Mam 19 lat i dotychczas miałam dość nieregularne i długie cykle (35-37 dni). W tym miesiącu jednak miesiączka nie nastąpiła ani po 37 dniach, ani po kolejnym tygodniu. Udałam się do ginekologa, by wykluczyć ciążę i poznać przyczynę braku miesiączki. Lekarz po zwyczajnym badaniu, bez użycia dodatkowego sprzętu, stwierdził, że ciąży nie ma i zalecił przyjmowanie sztucznego progesteronu w postaci tabletek podjęzykowych. Miałam go przyjmować 4 razy dziennie po 1 tabletce przez 5 dni, po czym odstawić i czekać na krwawienie. Z racji tego, iż mam stałego partnera, z którym współżyję, zaproponował także tabletki antykoncepcyjne, których przyjmowanie nakazał rozpocząć od pierwszego dnia krwawienia. Wczoraj (to jest po 4 dniach przyjmowania sztucznego progesteronu, jeden dzień przed planowanym odstawieniem), po wieczornej kąpieli i w trakcie przyjmowania kolejnej dawki leku, rozpoczęło się krwawienie, które wzięłam za początek miesiączki. Zażyłam więc tabletkę antykoncepcyjną i zaprzestałam przyjmowania progesteronu. Dziś rano, gdy się obudziłam, krwawienie jakgdyby ustało. Od czasu do czasu pojawiają się tylko drobne, blade ślady krwi. Czy to tabletka sprawiła, że krwawienie ustało? Czy może to wczorajsza dawka progesteronu je powstrzymała. I skoro już zażyłam pierwszą tabletkę, to jak teraz, w takiej sytuacji przyjmować następne? Czekać na normalne krwawienie i zacząć od drugiej, czy może wziąć kolejną już dzisiaj? A może błędnie wzięłam plamienie przedmenstruacyjne za pierwszy dzień cyklu? Z góry dziękuję za odpowiedź...

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Myślę, że postapiła Pani prawidłowo, przyjmując pierwszą tabletkę podczas pierwszego dnia krwawienia. Hormony zawarte w tabletkach antykoncepcyjnych najprawdopodobniej zmniejszyły natężenie krwawienia. Jeśli jednak nadal jest Pani zaniepokojona, to proszę stosować dodatkowe zabezpieczenie (prezerwatywa) przez pierwszych 7 dni zażywania pigułek, potem może już Pani liczyć na pełną ochrone antykoncepcyjną.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy