Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 6 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy stosowanie plastrów antykoncepcyjnych przez 3 dni zwiększa ryzyko zajścia w ciążę?

Witam!

Przez 3 doby używałam plastrów Evra (3 pierwsze dni cyklu). Z powodu złego samopoczucia i konsultacji lekarskiej odstawiłam je - okres jeszcze wówczas trwał. I teraz moje pytanie - czy również występuje u mnie zwiększone ryzyko ciąży? Czy owulacja prawdopodobnie wystąpi w terminie? Czy to bardzo wpłynie na cykl? Czy mimo prawidłowego używania prezerwatyw szanse nadal są tak duże? Dodam, że to była pierwsza antykoncepcja hormonalna.

Dziękuję.

KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Witam serdecznie!

W opisanej sytuacji trudno rokować jak Pani organizm zareaguje na 3-dniową dawkę hormonów. Do tej pory nie stosowała Pani preparatów hormonalnych, dlatego nie wiemy jak szybko zareaguje na ich działanie. Owulacja najprawdopodobniej wystąpi w przewidywanym dniu, choć nie można wykluczyć jej kilkudniowego opóźnienia. Miesiączka oczywiście również może ulec nieznacznemu przesunięciu. Stosowanie antykoncepcji hormonalnej przez kilka dni nie stymuluje jajników i nie zwiększa ryzyka ciąży po jej odstawieniu. Jeżeli będzie Pani stosowała inne skuteczne metody zabezpieczenia zgodnie z zaleceniami producenta, nie będzie miała Pani powodów do obaw.

Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy