Zapytaj lekarza

7 4 0 , 6 5 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy stosowanie preparatów z niewielką ilością retinolu może odbudować zniszczoną cerę i pogrubić naskórek?

Szanowni Państwo, mam bardzo wrażliwą cerę naczynkową. Odpowiednia pielęgnacja, IPL albo laser tylko lekko łagodzą objawy, ale w dłuższej perspektywie problem i tak się nasila. Czy stosowanie preparatów z niewielką ilością retinolu (np. LiqCR Liqpharm 0,3%) w sposób ostrożny i przemyślany może odbudować zniszczoną cerę i pogrubić naskórek, aby w ten sposób zmniejszyć nadreaktywność cery? Z góry dziękuję.
MĘŻCZYZNA, 23 LAT ponad rok temu

Mikrodermabrazja

Mikrodermabrazja to zabieg kosmetyczny. Jest to mechaniczne ścieranie naskórka. Chcesz wiedzieć więcej o zabiegu? Koniecznie obejrzyj nasz filmik.

Dzień dobry
Kosmetyki z retinolem stymulują odnowę komórkową. Regularne ich stosowanie pozwoli Panu stosunkowo szybko zaobserwować poprawę w wyglądzie skóry. Początkowe stosowanie retinolu może spowodować objawy takie jak zaczerwienienie skóry twarzy. Ponadto, podczas stosowania kuracji retinolem należy używać filtrów słonecznych, gdyż retinol jest substancją fototoksyczną i w efekcie kontaktu promieniowania UV z powierzchnią skóry mogłyby pojawić się podrażnienie skóry oraz przebarwienia na jej powierzchni. Z tego względu kremy z retinolem powinno się stosować na noc, a w ciągu dnia chronić skórę kremami z filtrami.

serdecznie pozdrawiam
IJ

0

Dzień dobry, tak regularne stosowanie preparatów z retinolem wzmacnia skórę, pogrubia ją. Proszę mieć na uwadze, że aby kremy te zadziałały należy stosować się około 3 miesiące, bowiem tyle czasu zajmie dotarcie retinolu do skóry właściwej gdzie zachodzić będą najistotniejsze w tym przypadku reakcje.

Pozdrawiam serdecznie

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy