Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 2 1 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy wypadanie włosów również może być objawem białaczki?

Ostatnio (stało sie to z dnia na dzień) zauważyłam że strasznie wypadają mi włosy, nie tylko po umyciu nawet na wietrze. Nigdy nie miałam takiego problemu. Bardzo się boje kiedy widzę,że aż tak dużo włosów tracę codziennie. Wychodzą mi garściami.

KOBIETA ponad rok temu

Rokowania w raku nerki

Rak nerki stanowi kilka procent wszystkich przypadków nowotworów złośliwych. Częściej wykrywany jest u mężczyzn. Co jeszcze warto wiedzieć o tej chorobie? Dowiedz się więcej o rokowaniach w raku nerki.

Szanowna Pani, nie napisała Pani żadnych informacji na temat swojego stanu zdrowia. Dużą utratę włosów najczęściej obserwuje się w czasie stosowania niektórych leków, zwlaszcza w schorzeniach onkologicznych lub tzw. chorobach autoimmunologicznych (np. toczeń układowy, reumatoidalne zapalenie stawów). Należy podkreślić, że włosy odrastają w momencie zakończenia terapii.
Utrata włosow może wiązać się także z niektórymi zaburzeniami hormonalnymi (np. niedoczynnością tarczycy), oraz niedoborami witamin i pierwiastków (żelazo). Proponuję zatem  koniecznie wizytę u lekarza pierwszego kontaktu, który zleci podstawowe badania (morfologia krwi) i ewentualnie skieruje na konsultację do specjalisty. Ze swojej strony proszę zadbać o prawidłową dietę (dużo owoców, warzyw, nabiału). Można stosować także preparaty witaminowe, wyciąg ze skrzypu polnego.

Specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu publikacji specjalistycznych z zakresu kardiologii, onkologii oraz chorób wewnętrznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy