Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 6 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nerwica - kiedy warto udać się do specjalisty?

Szanowna Pani, przyjmuje Pani ten lek już długo, jeśli wystąpią pobudzenie, drżenie, drgawki kloniczne mięśni (występuje szereg szybko następujących po sobie skurczów mięśniowych oddzielonych krótkimi okresami zwiotczenia), podwyższona temperatura, przyczyną może być tak zwany „zespół serotoninowy”, stan będący zagrożeniem życia. Zespół serotoninowy wymaga natychmiastowej pomocy medycznej. W razie pojawienia się któregokolwiek z wymienionych objawów należy natychmiast powiadomić lekarza, ponieważ konieczne może być zmniejszenie dawki lub odstawienie leku:
- wystąpienie drgawek (po raz pierwszy w życiu) lub zwiększenie ich częstości.
- zmiany zachowania, polegające na zbytnim podnieceniu lub nadmiernie dobrym samopoczuciu.
- wystąpienie wysokiej gorączki, pobudzenia, splątania, drżenia lub nagłych skurczów mięśni.

Drżenia mięśni mogą wynikać również ze zmniejszonego stężenia sodu we krwi.

Co do samego stosowania antydepresantu w leczeniu nerwicy, musi Pani wiedzieć, że przyjmowanie go nie sprawi, że się Pani wyleczy. Tego typu leki tłumią objawy zastępując jedne innymi, ale nie dotykają przyczyny Pani problemów. Wywołują również poważne skutki uboczne. Proszę koniecznie zapoznać się z możliwymi skutkami ubocznymi przyjmowanego przez Panią leku (ulotka).

Odsyłam również do artykułów:

http://psychoterapia.natemat.pl/127565,jak-wybrac-dobrego-psychoterapeute

http://psychoterapia.natemat.pl/10635,na-co-pomaga-psychoterapia-twarde-fakty

http://opsychiatrii.pl/psychotropy-powoduja-zaburzenia/

http://psychoterapia.natemat.pl/13445,chcesz-miec-autystyczne-dziecko-zazywaj-leki-antydepresyjne#

Pani potrzebna jest psychoterapia, a nie koniecznie leki. Psychoterapia jest najskuteczniejszą metodą leczenia zaburzeń lękowych. Zachęcam Panią do zapoznania się z podejściem Metasystemowym na stronie: www.pocieszka.pl ,gdzie znajdzie Pani również adresy zaufanych specjalistów w pani okolicach.

Pozdrawiam,

Kamil Tarnawski
psychoterapeuta rekomendowany przez
Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy