Zapytaj lekarza

7 3 7 , 0 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Brak ataków bulimii a konieczność przyjmowania Bioxetin

Witam, mam 21lat, w gimnazjum przez rok prowokowałam wymioty,obecnie ataki się nie zdażają.Byłam u psychiatry,dostałam skierowanie na terapię,ale kolejki są gigantyczne.Oprócz tego biorę bioxetin. Zastanawia mnie, czy te tabletki są potrzebne? Jeśli nie mam już ataków prawie w ogóle.
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Kiedy należy zgłosić się do psychiatry?

Depresja bardzo utrudnia funkcjonowanie osoby w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. Trzeba wiedzieć, kiedy jest moment na zgłoszenie się do specjalisty. O tym opowiada lekarz Zofia Antosik.

Jeszcze nikomu nie udało się wyleczyć z bulimii tylko dzięki farmakoterapii. Brak objawów może być związany z przyjmowaniem lekarstw. Gdy wycofa Pani czynnik farmakologiczny objawy mogą wrócić. Konieczne jest podjęcie psychoterapii. Biorąc pod uwagę Pani wiek zalecam aby zająć się tym jak najszybciej.

0

Szanowna Pani, Bioxetin jest lekiem przeciwdepresyjnym, przeciwlękowym (psychotropem). Musi Pani wiedzieć, że branie leku nie sprawi, że wyleczy się Pani ze stanów lękowych, czy depresyjnych. Leki tłumią objawy, zastępując jedne drugimi, ale nie dotykają przyczyny Pani choroby. Proszę zapoznać się z możliwymi skutkami ubocznymi przyjmowanego przez Panią leku:

Możliwe skutki uboczne:

Uczucie zmęczenia, zaburzenia snu, nerwowość, lęk, osłabienie siły mięśniowej, bóle i zawroty głowy, zaburzenia żołądkowo-jelitowe (zmniejszenie łaknienia, rzadziej nudności, wymioty, biegunka, niestrawność. Mogą wystąpić również reakcje alergiczne, suchość w ustach, gorączka, przemijające łysienie, nadmierna potliwość, zaburzenia nastroju, bóle mięśniowe, stawów, krwawienia, zaburzenia funkcji wątroby, zmniejszenie libido, zaburzenia oddawania moczu. W przypadku wystąpienia innych, niewymienionych działań niepożądanych należy o nich poinformować lekarza. Fluoksetyna może zaburzać zdolność prowadzenia pojazdów i obsługę maszyn.

Odsyłam również do artykułów:

http://psychoterapia.natemat.pl/127565,jak-wybrac-dobrego-psychoterapeute

http://opsychiatrii.pl/psychotropy-powoduja-zaburzenia/

http://psychoterapia.natemat.pl/

Pani potrzebna jest psychoterapia, a nie koniecznie leki. Psychoterapia jest najskuteczniejszą metodą leczenia tego typu zaburzeń, która nie wywołuje skutków ubocznych. Zachęcam Panią do podjęcia terapii i zapraszam do mojego gabinetu.

Pozdrawiam,

Kamil Tarnawski
psychoterapeuta rekomendowany przez
Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej
www.gabinet-nest.com

0

Jeżeli psychiatra zdecydował o leczeniu farmakologicznym oraz psychoterapii to należy się tego trzymać i nie eksperymentować na własną rękę.

Psychiatra zna szczegóły Pana choroby, objawy, ich nasilenie itd. i żadna porada internetowa sformułowana na podstawie kilku, bez szczegółowej znajomości choroby i pacjenta zdań nie zastąpi kontaktu osobistego z lekarzem.

Specjalista w dziedzinie neurologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy