Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 6 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Hashimoto, zaburzenia rytmu serca komorowe i nadkomorowe oraz przyspieszony puls

Witam, miesiąc temu zdiagnozowano u mnie Hashimoto. TSH 13,9 oraz zaburzenia rytmu serca komorowe i nadkomorowe oraz przyspieszony puls. Po tygodniu leczenia euthyroxem - dawka 37,5, TSH spadło do 5,9, niestety samopoczucie okropne: pieczenie w klatce piersiowej, pieczenie lewej ręki, czoła, głowy, ucha - endokrynolog zmienił lek na letrox i zmniejszył dawkę na 25. Niestety dolegliwości zostały - nasiliły się bóle głowy graniczące z omdleniem głównie nad oczami i na górze głowy, szum w uszach, pieczenie głównie lewej strony ciała, szyi - jakby coś trzymało mnie za serce - takie uczucie towarzyszy mi codziennie przez kilka godzin, często mam wrażenie bycia poza własnym ciałem, bezsenność lub wybudzanie się punktualnie o 3.30. Ze względu na pieczenie miałam szczegółową diagnostykę serca holter, holter ciśnieniowy, test wysiłkowy i wszystko jest niby w porządku, nadal mam dodatkowe skurcze serca, ale są nieliczne - tutaj poprawa nastąpiła po zażywaniu letroxu. Miałam również TK głowy, które nic nie wykazało natomiast ja mam zawroty nawet w pozycji leżącej. Moje życie w ciągu miesiąca zmieniło się nie do poznania. Oprócz letroxu w dawce 25 biorę betaloc zoc 25. Wszystkie inne badania, czyli morfologia, magnez, potas, sód są ok. Dodam, że przed diagnozą Hashimoto oprócz zaburzeń rytmu i przyspieszonego pulsu nie miałam żadnych innych objawów tej choroby. Natomiast wszystko co teraz mnie dotyka zaczęło się od rozpoznania tej choroby i jej leczenia. Czy to możliwe, żeby mój organizm nie tolerował euthyroxu i letroxu? Czy mam szukać innych chorób? Błagam o pomoc - to wszystko trwa już miesiąc a ja tracę siły :(
KOBIETA, 35 LAT ponad rok temu

Stosowanie dronedaronu w praktyce - 10 gorących pytań

Migotanie przedsionków to duży problem społeczny. Wiele osób cierpi na tę przypadłość. Leczenie migotania może polegać na podaniu dronedaronu. Obejrzyj film i dowiedz się więcej na temat tej terapii.

Witam! Lewotyroksyna jest hormonem mającym takie samo działanie jak naturalny hormon wydzielany przez tarczycę czyli tyroksyna. W przypadku niedoczynności tarczycy, stosowanie lewotyroksyny ma za zadanie zapewnić prawidłowe stężenie czynnego hormonu tarczycy. Zapotrzebowanie na ten hormon jest w pewnym sensie indywidualne i zawsze powinno być weryfikowane badaniami hormonów.

Odczuwane objawy nie wynikają z nietolerancji lewotyroksyny, ale raczej mogą być wynikiem reakcji na zastosowanie leczenia substytucyjnego w zbyt wysokiej dawce. W takich przypadkach zaleca się delikatne zmniejszenie dawki, do takiej która będzie dobrze tolerowana i zapewni systematyczną normalizację TSH. W momencie rozpoznania choroby tarczycy TSH było znacznie podwyższone, prawdopodobnie wolne hormony znajdowały się znacznie poniżej normy. W związku z tym konieczne było włączenie leczenie substytucyjnego.

Niestety z opisu dolegliwości wynika, że konieczne jest rozważenie zmniejszenia dawki hormonu, ponieważ przy obecnej ciągle występują objawy tyreotoksykozy. W tym celu konieczne jest oznaczenie wolnych hormonów tarczycy (fT3 i fT4) i zoptymalizowanie dawki L-tyroksyny. W dniu badania nie należy zażywać hormonu, gdyż wpłynie to na wynik. Proponuję skonsultować problem z endokrynologiem, który zweryfikuje dotychczasowe leczenie. Dalsza diagnostyka w kierunku innych schorzeń nie ma w tej chwili uzasadnienia. Zaburzenia rytmu serca wynikają z choroby tarczycy i po wyrównaniu jej czynności powinny ustąpić. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy