Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 6 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Hormonalna terapia zastępcza przy menopauzie

z powodu przykrych dolegliwosci zwiazanych z menopauza od polowy marca tego roku rozpoczelam hormonalna terapie zastepcza. Po uplywie okolo miesaca pojawil sie ciagly szum w uszach.Badanie laryngologiczne nie wykazaly zmian. Cisnienie krwi w normie, poziom cukru i poziom hormonu tarczycy takze w normie. Ginekolog wyklucza powiazanie szumu w uszach z HTZ. Boje sie tez chorob ukladu krazenia. Rodzinne sklonnosci do zylakow. Sama mam tzw, pajaczki. Czy zrezygnowac z ZTH?
KOBIETA, 58 LAT ponad rok temu

Czy HTZ jest bezpieczna?

HTZ to hormonalna terapia zastępcza. Stosowana jest np. przy leczeniu menopauzy. Obejrzyj film i dowiedz się, czy HTZ jest bezpieczne. O terapii mówi prof. dr hab. Romuald Dębski.

Tak, zrezygnuj lub zmień leki na ZTH. A przede wszystkim zbadaj sobie poziomy hormonów. Inna kombinacja leku na podstawie tych wyników umożliwi dalszą skuteczną terapię hormonalną i wyeliminuje być może uboczne skutki działania hormonów na narząd słuchu. Nie rezygnuj.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy